Monday, August 10, 2020

Cum îți închizi un cont bancar, în 2020

Am fost clientă fidelă ING timp de 12 ani, give or take. Le-am făcut reclamă gratis, mi-am adus toată familia la cea mai prietenoasă bancă, ne-am înțeles grozav. Într-o zi, out of the blue, soțul meu se trezește cu un e-mail sec de la „banca noastră preferată”: Stimabile, te informăm că am luat decizia de a înceta relația contractuală, go f*** yourself, we don't need your business anymore. Sec. Fără motiv, fără ca soțul să fi făcut vreo prostie. S-au săturat ei de el, așa. Le-a solicitat un motiv. L-a primit în câteva zile: avem dreptul să denunțăm relația unilateral.

Evident că nu puteam să las lucrurile așa, prin urmare, m-am despărțit și eu de ING. După 12 ani, repet. Aveam cont de economii, asigurare de viață, făceam absolut toate plățile prin ei. M-am prezentat, regulamentar, la ghișeul din alt oraș al băncii, pentru că au restrâns activitatea și din trei bănci, câte aveau în Deva și Hunedoara, mai au una singură. În Deva. Iar eu locuiesc în Hunedoara. 

Nu-i interesează cum fac eu să ajung până la ora 17:00 într-o zi lucrătoare în alt oraș. Dacă ar fi luat ei decizia de a înceta relația contractuală, ne puteam despărți printr-un post-it, așa cum s-a despărțit Mr. Big de Carrie, dar dacă vreau eu să închei socotelile cu ei, trebuie să mă duc la ei acasă, să aștept la coadă, că doar ce altă treabă am? Ce să fac cu timpul meu, să mă duc să-l irosesc pe la alte bănci?

În aproximativ 10 minute m-a băgat cineva în seamă. Da, cu ce vă putem ajuta? Vreau să închid conturile. OK, luați loc.

Eu nu știu ce planuri de viitor au cei de la ING, dar cred că normal este, dacă vrei să îți păstrezi clienții, să nu îi tratezi ca pe niște proști. Să încerci să înțelegi ce nu a mers, ca să nu repeți greșeala cu alți clienți. 

Eu sunt de treabă și le dau feedback aici, desigur, feedback nesolicitat. Alți clienți poate că aleg să se despartă de ei fără să le spună „pe toate gardurile” de ce o fac. Iar lor, celor de la ING, li se rupe. Chiar nu le mai înțeleg modelul de business. Lasă-i dracului de clienți, să plece, noi suntem OK așa.

Are you, though?

OK, deci cu buletinul și cu solicitarea verbală, dar musai cu prezența fizică în sucursala ING din orașul vecin am închis contul în câteva minute. M-a costat drumul până la Deva și înapoi.

Țin minte când a trebuit să închid conturile BRD și BT că am umblat de mi-a ieșit pe ochi, am făcut cereri scrise, a trebuit să le dau bani etc. Astăzi e mai ușor. Gustul, însă, e la fel de amar.

Țineți minte doar atât: băncile nu sunt prietenele voastre. 

No comments: